sobota, 13 stycznia 2024

Uwaga, niedźwiedź w Dolinie Zimnika!

 Uwaga! 

Otrzymaliśmy informację, że dziś w godzinach popołudniowych, na drodze w Dolinie Zimnika widziano niedźwiedzia! Był jakieś 400-500 metrów za leśniczówką, na drodze w stronę Malinowskiej Skały. 

- Wracałam ze spaceru spod Malinowskiej Skały, byłam już blisko leśniczówki. Było po 16 ale jeszcze w miarę jasno. Nagle, jakieś 10 metrów przede mną, dosłownie wypadła z lasu na drogę brązowa kulka. Był to dorosły niedźwiedź, ale sądząc po budowie był jeszcze młody i bardziej przestraszony niż agresywny, na moje szczęście. Trwało to sekundy, spojrzeliśmy na siebie i uciekł w stronę rzeki. - poinformowała nas Anna z Pietrzykowic - Byłam wystraszona, nie sprawdzałam jakie ślady zostawił po sobie, musiałam minąć to miejsce chcąc dojść do samochodu, bardzo się bałam, co tu dużo mówić. Nie spodziewałam się go, ani w zimie, ani tak nisko, tym bardziej, że na tej drodze w weekendy jest spory ruch, a to jednak daje jakieś poczucie bezpieczeństwa.


Na szczęście wszystko skończyło się dobrze. Oprócz strachu, którego niewątpliwie najadła się nasza czytelniczka, nic złego się nie stało.  
Jednak pamiętajcie, niedźwiedź rozbudzony z zimowego snu, może być głodny i niebezpieczny! Uważajcie na siebie i zachowajcie czujność podczas wędrówek! 

Przy okazji przypominamy nasz dawny post, w którym znajdziecie porady, jak się zachować podczas spotkania z niedźwiedziem KLIKNIJ TUTAJ.  Polecamy zerknąć, nigdy nie wiadomo, czy kiedyś nie będziemy ich potrzebować...


AKTUALIZACJA, z dn. 14.01.2024r

Dziś pani Ania wróciła do miejsca, w którym spotkała niedźwiedzia i udało się jej znaleźć, ślady jego łap. Pomimo opadów śniegu, ślady nie zostały całkowicie zasypane, co uwieczniła aparatem. Dzięki uprzejmości naszej czytelniczki, możemy je Wam zaprezentować. 

Pani Aniu, dziękujemy za wszelkie informacje, podzielenie się wrażeniami i przesłane zdjęcia. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Możesz komentować ze swojego konta, anonimowo, lub wpisując imię/ nick zaznaczając "nazwa/adres". Nie odpowiadamy za treść komentarzy czytelników. Komentarze wulgarne nie będą publikowane.

Dziękujemy za komentarz :)
Pozdrawiamy i zapraszamy ponownie :)