piątek, 9 września 2016

Zapraszamy na spotkanie z Jackiem Pikułą ...


Już dzisiaj, 9 września, serdecznie zapraszamy do Gminnej Biblioteki Publicznej w  Lipowej, gdzie w ramach Dyskusyjnego Klubu Książki odbędzie się spotkanie z Jackiem Pikułą, legendarnym grajkiem z Katowic.


 Pan Jacek to znany w latach 90. działacz społeczny na Śląsku. Opiekun dzieci, przewodnik bezdomnych i Kawaler Orderu Uśmiechu. Ofiarował serce i ciężką pracę, aby pomóc dzieciom oraz bezdomnym.  Założył świetlicę dla dzieci o nazwie Skrawek Nieba. Aby zebrać pieniądze na pomoc potrzebującym, przez długi czas grał i śpiewał na ulicy. Niestety pojawiły się problemy finansowe i stracił cały swój majątek, a co za tym idzie dach nad głową.



Na początku roku materiał o nim pojawił się w jednej z ogólnopolskich telewizji.
( Wiele lat pomagał bezdomnym, sam stracił dom KLIKNIJ)



Wiele osób zadeklarowało chęć pomocy Panu Jackowi.
 ( Nie mieszka już w namiocie KLIKNIJ)

 Udało mu się również napisać i wydać książkę „Skrawek Nieba. Poradnik Nieporadny”. Obecnie Pan Jacek spotyka się z czytelnikami, turystami, zawsze mając ze sobą swoją gitarę. 
(Poruszający finał historii KLIKNIJ)

- Od próby samobójczej często w drodze, doświadczam nad swoim wędrowaniem powiewu anielskich skrzydeł. Mam szczęście spotykania ludzi, którzy akceptują mnie takim jakim jestem. Jestem nikim. Nie posiadam majątku, wykształcenia... Nie raz już jadłem to, co znalazłem w koszu na śmieci. Czasem chcę żyć, czasem funkcjonuję tylko... Nie mam pretensji do Boga, który nigdy niczego złego nie uczynił. Lubię chwile spędzone z dala od ludzi. Lubię podzielić się kanapką z bezdomnym psem... Piszę teksty piosenek, które śpiewam. Podczas wędrówki staram się czyścić źródełka, wiaty... Lubię fotografować. Od jakiegoś czasu nie pałam chęcią zemsty do tych,  dzięki którym sięgnąłem kiedyś po linkę. Staram się być szczęśliwy na drodze, na której się znalazłem. Jeśli kiedyś zamarznę, bądź z głodu nie będę miał już sił, nie mam zamiaru wszczynać awantury z powodu ewentualnego nie obudzenia się. Marzę czasem, ale coraz mniej. Najpiękniejszą porą dnia jest dla mnie świt. Najsmutniejszą porą jest wieczór, późny wieczór zwany wycieraczką nocy. - mówi o sobie Jacek Pikuła. 


Serdecznie zapraszamy
 na spotkanie przy książce i gitarze
  dzisiaj o godz. 17.00 
do Gminnej Biblioteki Publicznej !




ŹRÓDŁO:
lipowa.pl, fakty.tvn24.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Możesz komentować ze swojego konta, anonimowo, lub wpisując imię/ nick zaznaczając "nazwa/adres". Nie odpowiadamy za treść komentarzy czytelników. Komentarze wulgarne nie będą publikowane.

Dziękujemy za komentarz :)
Pozdrawiamy i zapraszamy ponownie :)